Wiki broncode van Handleiding Telefonie

Version 9.1 by Jesse Veentjer on 19-12-2023 03:21

Show last authors
1 (% class="floatinginfobox wbrechts" %)
2 (((
3 (% class="wbrb" %)
4 [[image:1699271295988-758.gif]]
5
6 (% class="wbinfotab" %)
7 (((
8 |=(% class="wbinfotabheaderlinks" %)Onderwerp|(% class="wbinfotabheaderrechts" %)Samenvatting van je onderwerp
9 |=Website|[[https:~~/~~/www.wardenburg.nl/>>https://www.wardenburg.nl/]]
10 )))
11
12 (% class="wbtoc" %)
13 (((
14 (% class="wbtocheader" %)Inhoud
15
16 {{toc/}}
17 )))
18 )))
19
20 Managed voice 3 (MV3) is een managed VoIP-oplossing die alle functionaliteit van een geavanceerde PBX beschikbaar maakt, zonder de investeringen en onderhoudskosten van on premises oplossingen.
21
22
23 = Uitleg =
24
25 == Gesprekken overnemen ==
26
27 Gebruikers kunnen gesprekken opnemen die worden aangeboden aan andere gebruikers, mits zij het recht hiertoe hebben gekregen middels Privacy Groepen. Als een gebruiker het recht heeft gekregen, kan de gebruiker middels de toetsencombinatie __*8 of 908__ een gesprek namens zijn collega opnemen terwijl het gesprek wordt aangeboden (rinkelt op een toestel). U kunt per gebruikersextensie opgeven van welke gebruikers of groepen de gesprekken overgenomen mogen worden.
28
29 De mogelijkheden zijn:
30
31 * * 8 = Oppakken van een willekeurig rinkelend toestel.
32 * * 8 [Gebruikers nummer] = Overnemen van rinkelend toestel van de gekozen gebruiker.
33 * * 8 [Groepsnummer] = Overnemen van willekeurig rinkelend toestel uit de gekozen groep.
34
35 === Doorverbinden met de functietoetsen. ===
36
37 |=**Doel** |= **DTMF toetsencombinatie** |= **Voorbeeld** |= **Opmerkingen**
38 |MV3 - Actief gesprek on-hold zetten | 1. ~#~# 2. On-hold toets op toestel (muzieknoot icoon) | | MV - Actief gesprek on-hold zetten
39 |MV - Actief gesprek on-hold zetten | 1. ~#~# 2. On-hold toets op toestel (muzieknoot icoon) | |
40 |MV3 - Koude doorschakeling (blind transfer) | 1. ~#~#*[bestemmingsnummer]# 2. Transfer/xfer knop op toestel tijdens actieve gesprek, [bestemmingsnummer] | MV - Koude doorschakeling (blind transfer)
41 |MV - Koude doorschakeling (blind transfer) | 1. #[bestemmingsnummer] 2. Transfer/xfer knop op toestel tijdens actieve gesprek, [bestemmingsnummer] | |
42 |MV3 - Warme doorschakeling (consultation) | 1. ~#~#[bestemmingsnummer]# 2. Transfer/xfer knop op toestel tijdens actieve gesprek, [bestemmingsnummer], Dial-knop, na de ruggenspraak de Transfer/xfer knop gebruiken om door te verbinden. |Gebruik ‘Drop’-toets om eventueel consultatie gesprek te beëindigen | | MV - Warme doorschakeling (consultation)
43 |MV - Warme doorschakeling (consultation) | 1. [bestemmingsnummer], hang up 2. Transfer/xfer knop op toestel tijdens actieve gesprek, [bestemmingsnummer], Dail-knop, na de ruggenspraak de Transfer/xfer knop gebruiken om door te verbinden. |Gebruik ‘Drop’-toets om eventueel consultatie gesprek te beëindigen | Let op!, bij gebruik van de Transferknop De doorverbindende partij blijft bezet, zolang het doorverbonden gesprek loopt.
44
45 == Systeemnummers ==
46
47 We zetten voor u even alle service extensies, welke beschikbaar zijn in Managed Voice 3 op een rij.
48
49 **900** Controleer de status van uw aanmelding op een CPE
50
51 **901** Aanmelden op toestel met Gebruikersextensie, toets hierna uw extensienummer en pincode in
52
53 **902** Afmelden van toestel met Gebruikersextensie, er wordt gevraagd om uw wachtwoord in te voeren, als u bent ingelogd op andere apparaten krijgt u de keuze om ook van deze apparaten uit te loggen.
54
55 **903** Aanmelden op wachtrij met Gebruikersextensie
56
57 **904** Afmelden van wachtrij met Gebruikersextensie
58
59 **905** Geluidsopname maken om te gebruiken in andere functies binnen Managed Voice 3
60
61 **907** Mogelijkheid om uw wachtwoord aan te passen
62
63 **908** Opnemen van gesprekken die worden aangeboden op toestellen van andere
64
65 Kies 908 + gevolgd door nummer van het rinkelende toestel
66
67 Kies 908 op gesprekken op te nemen op willekeurige toestellen (deze optie houdt rekening met de instellingen van de privacygroepen)
68
69 **909** Actief gesprek van toestel wisselen, nieuwe functie binnen Managed Voice 3
70
71 Als u op meerdere apparaten bent aangemeld en u een actieve oproep hebt, kunt u de oproep doorschakelen naar een van uw andere apparaten door ***9** of **909** op het andere apparaat te kiezen.
72
73 Het apparaat begint te rinkelen, bij het beantwoorden van het gesprek wordt het gesprek naadloos doorverbonden naar het apparaat.
74
75 **910** Configuratiemenu voor doorschakelingen (IVR) om op gebruikersextensie in te stellen
76
77 **915** Wijzig nummerplan
78
79 **920** Voicemailbeheer toegang tot de voicemailbox van een voicemail-extensie (bv. groepsvoicemail) (u moet het voicemailboxnummer en wachtwoord invoeren)
80
81 **Parkeren van het gesprek in de Call parking.**
82
83 **930 + lijn id** Terughalen van een geparkeerde gesprek, lijn id is het nummer van de geparkeerde gesprek (tussen 1 en 99)
84
85 **1233** Toegang tot uw persoonlijke voicemailbox gekoppeld aan uw Managed Voice 3 & Managed Mobile-extensies
86 (afhankelijk van uw voicemailinstellingen kan het invoeren van een wachtwoord vereist zijn)
87
88 = Coligo Desktop =
89
90 Coligo DESKTOP is de applicatie waar de verschillende communicatiekanalen samenkomen. Je kunt bellen, chatten, bestanden delen, en collega’s uitnodigen om samen te werken. De uitgebreide handleiding is te vinden via: https://desktop.coligo.com/help/nl[[https://desktop.coligo.com/help/nl]].
91
92 === Installeren ===
93
94 Coligo kan gedownload worden via deze link: https://desktop.coligo.com[[https://desktop.coligo.com/binaries/cdc/1.32.7/ColigoSetup.exe]]. Afhankelijk van het besturingssysteem op de computer kun je kiezen voor de Desktop versie voor Windows of MacOS
95
96 Na het downloaden kan het installatie bestand uitgevoerd en Coligo Desktop geïnstalleerd worden op de computer. De wizard spreekt voor zich.
97
98 === Instellen ===
99
100 Na installatie wordt het programma uitgevoerd. Er wordt gevraagd in te loggen Dit kan (indien ingesteld) met je Office365 account of met het account aangemaakt in de telefonie portal. Heb je geen gegevens
101
102