Changes for page Handleiding digitaal beveiligingslogboek
Last modified by Jesse Veentjer on 23-10-2023 03:04
From version 8.2
edited by Sandy de Bruijn - Nieboer
on 11-9-2023 11:38
on 11-9-2023 11:38
Change comment:
There is no comment for this version
To version 7.2
edited by Sandy de Bruijn - Nieboer
on 11-9-2023 11:31
on 11-9-2023 11:31
Change comment:
There is no comment for this version
Summary
-
Page properties (1 modified, 0 added, 0 removed)
Details
- Page properties
-
- Content
-
... ... @@ -101,7 +101,7 @@ 101 101 102 102 === Wachtwoord vergeten? === 103 103 104 -Klik in het inlogscherm op " **wachtwoord vergeten**?". Hier kunt u nogmaals het mailadres intypen. U ontvangt in uw mailbox een nieuw wachtwoord.104 +Klik in het inlogscherm op "wachtwoord vergeten?". Hier kunt u nogmaals het mailadres intypen. U ontvangt in uw mailbox een nieuw wachtwoord. 105 105 Let op! Het kan zijn dat uw account geblokkeerd is. Dit gebeurd vaak wanneer het wachtwoord te vaak verkeerd is ingevoerd. U ontdekt dit tijdens het aanvragen van een nieuw wachtwoord. Op de pagina wordt direct gemeld wat u kunt doen om het account te deblokkeren. 106 106 107 107 == Button gebouwen == ... ... @@ -120,17 +120,16 @@ 120 120 121 121 Onder het tabblad ‘Logboek’ komen alle meldingen te staan. U kunt een melding in het logboek maken door de volgende stappen te volgen. 122 122 123 -1. Klik op de button ‘**Schrijf in logboek**’. 124 -1. Vul __alle__ gegevens in. Bij ‘**Gebeurtenis**’ kunt u tussen een aantal opties kiezen. Deze opties zijn opgesteld volgens de __NEN2535__. Let er op of de gebeurtenis gevolgen heeft voor het systeembeschikbaarheid. 125 -Meer informatie over het systeembeschikbaarheid vindt u in het [[hoofdstuk ‘Button beschikbaarheid’>>doc:||anchor="HButtonsysteembeschikbaarheid"]]. Alle velden met een * zijn verplicht. 126 -1. Als u __alle__ gegevens hebt ingevuld, dan kiest u onderaan voor ‘**Opslaan**’. U heeft nu een melding gemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Logboek’. 123 +1. Klik op de button ‘Schrijf in logboek’. 124 +1. Vul alle gegevens in. Bij ‘Gebeurtenis’ kunt u tussen een aantal opties kiezen. Deze opties zijn opgesteld volgens de NEN2535. Let er op of de gebeurtenis gevolgen heeft voor het systeembeschikbaarheid. Meer informatie over het systeembeschikbaarheid vindt u in het hoofdstuk ‘Button beschikbaarheid’. Alle velden met een * zijn verplicht. 125 +1. Als u alle gegevens hebt ingevuld, dan kiest u onderaan voor ‘Opslaan’. U heeft nu een melding gemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Logboek’. 127 127 128 128 === Button nieuw planningsitem === 129 129 130 130 Onder het tabblad ‘Logboek’ komen de planningsitems te staan. U kunt planningsitems toevoegen voor de OP-taken (Maandelijkse controles / Opgeleid Persoon) door de volgende stappen te volgen. 131 131 132 -1. Klik op de button ‘ **Nieuw planningsitem**’.133 -1. Vul __alle__velden in. Ook kunt u zelf bepalen of de activiteit de gehele dag duurt i.p.v. een specifiek tijdstip. Daarnaast kunt u ook kiezen of het een terugkerende activiteit is, bijvoorbeeld 1x in de maand. Als optie kunt u ook de betrokkenen (Stakeholders) aanvinken, kies dan voor de facility managers. Uzelf en eventueel de andere betrokkenen met een eigen inlog ontvangen dan de herinneringsmail op de aangegeven tijd. Als u klaar bent, dan kunt u op ‘**Opslaan**’ klikken.131 +1. Klik op de button ‘Nieuw planningsitem’. 132 +1. Vul alle velden in. Ook kunt u zelf bepalen of de activiteit de gehele dag duurt i.p.v. een specifiek tijdstip. Daarnaast kunt u ook kiezen of het een terugkerende activiteit is, bijvoorbeeld 1x in de maand. Als optie kunt u ook de betrokkenen (Stakeholders) aanvinken, kies dan voor de facility managers. Uzelf en eventueel de andere betrokkenen met een eigen inlog ontvangen dan de herinneringsmail op de aangegeven tijd. Als u klaar bent, dan kunt u op ‘Opslaan’ klikken. 134 134 U heeft nu een planningsitem aangemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Planning’. 135 135 136 136 === Button rapport maken === ... ... @@ -137,7 +137,7 @@ 137 137 138 138 Onder het tabblad ‘Rapporten’ komt uw aangemaakte rapporten te staan. Wilt u een rapport aanmaken? Dan zijn de volgende stappen van toepassing: 139 139 140 -1. Klik op de button ‘ **Rapport maken**’ en kies vervolgens het desbetreffende rapport. Kies vervolgens rechtsbovenin voor ‘**Downloaden**’ en sla het bestand lokaal op met een door u gekozen naam.139 +1. Klik op de button ‘Rapport maken’ en kies vervolgens het desbetreffende rapport. Kies vervolgens rechtsbovenin voor ‘Downloaden’ en sla het bestand lokaal op met een door u gekozen naam. 141 141 (% style="font-size:11px" %)(Bijvoorbeeld “maandelijkse controle juli-2019.)(%%) 142 142 [[image:1694424418858-973.png]] 143 143 1. Open het gedownloade bestand vervolgens met adobe acrobat reader [[(gratis te downloaden op deze link)>>https://get.adobe.com/nl/reader/]]. ... ... @@ -146,64 +146,23 @@ 146 146 1. Vervolgens opent uw mailprogramma met het ingevulde formulier als bijlage, deze kunt u zonder verdere aanpassing aan het mailbericht versturen. 147 147 (% style="font-size:11px" %)(Nb. Het onderwerp van de mail heeft geen invloed op de benaming in het rapport, de naam van het bestand wordt gebruikt.) 148 148 149 -Tip: Wanneer in de toekomst hetzelfde rapport verstuurd dient te worden heeft u de mogelijkheid (na het aanpassen van de naam van het bestand) hetzelfde bestand te gebruiken. 150 -//Hiervoor hoeft niet apart een nieuw formulier gedownload te worden.// Let er bij deze methode op dat elke installatie een eigen bestand heeft. 151 -\\Tip: Vergeet niet om af en toe te controleren of er een nieuwe versie van het formulier is uitgebracht. 148 +Tip: Wanneer in de toekomst hetzelfde rapport verstuurd dient te worden heeft u de mogelijkheid (na het aanpassen van de naam van het bestand) hetzelfde bestand te gebruiken. Hiervoor hoeft niet apart een nieuw formulier gedownload te worden. Let er bij deze methode op dat elke installatie een eigen bestand heeft. 149 +Tip: Vergeet niet om af en toe te controleren of er een nieuwe versie van het formulier is uitgebracht. 152 152 153 153 === Button afdrukken === 154 154 155 -Via deze button kunnen de meldingen welke in het logboek staan geschreven worden afgedrukt. 156 - 157 157 === Button systeembeschikbaarheid === 158 158 159 -Onder systeembeschikbaarheid wordt verstaan de tijd uitgedrukt in een percentage (99,7%) systeembeschikbaarheid gedurende welke de brandmeldinstallatie in staat is om de vereiste brandgrootte te detecteren. 160 -\\Factoren die de beschikbaarheid kunnen beïnvloeden zijn: 161 - 162 -* Uitschakelen van groepen of melders. 163 -* Preventief onderhoud. 164 -* Correctief onderhoud, opheffen storingen. 165 -* Spanningsuitval. 166 - 167 -Uitgesloten zijn: 168 - 169 -* Uitschakelen van groepen die in het PVE zijn vastgelegd. 170 -* Storingen die door overmacht zijn veroorzaakt (zoals bliksemschade en waterschade). 171 -* Wegvallen van de openbare energievoorziening langer dan de noodstroomtijd. 172 - 173 -Door eenmalig in de instellingen aan te geven hoeveel melders er per type aanwezig zijn en tijdens een melding in het **logboek **de systeembeschikbaarheid in te vullen, kan de systeembeschikbaarheid berekend worden. De instellingen kunnen overigens alleen worden toegevoegd/gewijzigd door de servicemanager (Wardenburg Beveiliging). 174 - 175 -U kunt de systeembeschikbaarheid uitvoeren door op het button ’**Systeembeschikbaarheid**’ te klikken. Er kan dan gekozen worden over welke __periode__ deze beschikbaarheid berekend moet worden. Als u vervolgens op ‘**rapport maken**’ klikt, dan wordt er automatisch een overzicht gemaakt. Dit rapport is daarna terug te vinden onder het tabblad ‘__Rapporten__’. 176 - 177 177 === Button accuberekening === 178 178 179 -Hier kan de onderhoudsmonteur de accuberekening downloaden, invullen en weer uploaden. 180 - 181 181 === Tabblad contactpersonen === 182 182 183 -Hier kunt u de verschillende contactpersonen en/of verantwoordelijken toevoegen. Wijzigen en/of toevoegen kunt u doen door op het **blaadje met potloodje** te klikken en vervolgen alle velden in te vullen. 184 - 185 185 === Tabblad PVE-BDB === 186 186 187 -Hier komen de PVE (Programma van Eisen) en BDB (Basisdocument Brand) documenten in te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend. 188 - 189 189 === Tabblad certificaten === 190 190 191 -Hier komen uw certificaten in te staan zoals onderhoudscertificaten, inspectiecertificaten, oplevercertificaten, productcertificaten, beheerders diploma, etc. te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend. 192 - 193 -=== Tabblad rapporten === 194 - 195 -Hier komen de onderhoudsrapporten, inspectierapporten, het Rapport van Oplevering, etc. te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend. 196 - 197 197 === Tabblad tekeningen === 198 198 199 -Hier komen uw (bouw)tekeningen in te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend. 200 - 201 201 === Tabblad overige === 202 202 203 -Onder het tabblad ‘Overige’ staan een aantal buttons waar u op kunt klikken, zoals: 204 - 205 -* **Handleidingen**: hier staan de handleidingen van uw installatie. 206 -* **Foto’s**: hier staan eventuele foto’s. 207 -* **Software**: hier staat de software voor de onderhouds- en storingsmonteur. 208 -* **Algemeen**: hier kan algemene informatie worden toegevoegd. 209 -* **Contracten**: hier staan de onderhoudscontracten. 167 +