Changes for page Handleiding digitaal beveiligingslogboek
Last modified by Jesse Veentjer on 23-10-2023 03:04
From version 7.4
edited by Sandy de Bruijn - Nieboer
on 11-9-2023 11:35
on 11-9-2023 11:35
Change comment:
There is no comment for this version
To version 10.1
edited by Sandy de Bruijn - Nieboer
on 11-9-2023 11:45
on 11-9-2023 11:45
Change comment:
There is no comment for this version
Summary
-
Page properties (1 modified, 0 added, 0 removed)
Details
- Page properties
-
- Content
-
... ... @@ -17,6 +17,8 @@ 17 17 ))) 18 18 ))) 19 19 20 += Algemeen = 21 + 20 20 Als eigenaar, beheerder of gebruiker van een gebouw heeft u te maken met het Bouwbesluit 2012 en de zorgplicht met betrekking tot de veiligheid en welzijn van mens en de omgeving. Deze zorgplicht houdt in dat een installatie altijd volgens de opgenomen voorschriften moet functioneren en dat beheer, onderhoud en controle adequaat moet worden uitgevoerd. 21 21 In de praktijk blijk dat het bijhouden van een logboek een tijdrovende klus is, waardoor deze vaak niet 'up-to-date' is en niet bereikbaar/vindbaar op momenten dat dit noodzakelijk is. 22 22 ... ... @@ -101,7 +101,7 @@ 101 101 102 102 === Wachtwoord vergeten? === 103 103 104 -Klik in het inlogscherm op "wachtwoord vergeten?". Hier kunt u nogmaals het mailadres intypen. U ontvangt in uw mailbox een nieuw wachtwoord. 106 +Klik in het inlogscherm op "**wachtwoord vergeten**?". Hier kunt u nogmaals het mailadres intypen. U ontvangt in uw mailbox een nieuw wachtwoord. 105 105 Let op! Het kan zijn dat uw account geblokkeerd is. Dit gebeurd vaak wanneer het wachtwoord te vaak verkeerd is ingevoerd. U ontdekt dit tijdens het aanvragen van een nieuw wachtwoord. Op de pagina wordt direct gemeld wat u kunt doen om het account te deblokkeren. 106 106 107 107 == Button gebouwen == ... ... @@ -120,16 +120,17 @@ 120 120 121 121 Onder het tabblad ‘Logboek’ komen alle meldingen te staan. U kunt een melding in het logboek maken door de volgende stappen te volgen. 122 122 123 -1. Klik op de button ‘Schrijf in logboek’. 124 -1. Vul alle gegevens in. Bij ‘Gebeurtenis’ kunt u tussen een aantal opties kiezen. Deze opties zijn opgesteld volgens de NEN2535. Let er op of de gebeurtenis gevolgen heeft voor het systeembeschikbaarheid. Meer informatie over het systeembeschikbaarheid vindt u in het hoofdstuk ‘Button beschikbaarheid’. Alle velden met een * zijn verplicht. 125 -1. Als u alle gegevens hebt ingevuld, dan kiest u onderaan voor ‘Opslaan’. U heeft nu een melding gemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Logboek’. 125 +1. Klik op de button ‘**Schrijf in logboek**’. 126 +1. Vul __alle__ gegevens in. Bij ‘**Gebeurtenis**’ kunt u tussen een aantal opties kiezen. Deze opties zijn opgesteld volgens de __NEN2535__. Let er op of de gebeurtenis gevolgen heeft voor het systeembeschikbaarheid. 127 +Meer informatie over het systeembeschikbaarheid vindt u in het [[hoofdstuk ‘Button beschikbaarheid’>>doc:||anchor="HButtonsysteembeschikbaarheid"]]. Alle velden met een * zijn verplicht. 128 +1. Als u __alle__ gegevens hebt ingevuld, dan kiest u onderaan voor ‘**Opslaan**’. U heeft nu een melding gemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Logboek’. 126 126 127 127 === Button nieuw planningsitem === 128 128 129 129 Onder het tabblad ‘Logboek’ komen de planningsitems te staan. U kunt planningsitems toevoegen voor de OP-taken (Maandelijkse controles / Opgeleid Persoon) door de volgende stappen te volgen. 130 130 131 -1. Klik op de button ‘Nieuw planningsitem’. 132 -1. Vul alle velden in. Ook kunt u zelf bepalen of de activiteit de gehele dag duurt i.p.v. een specifiek tijdstip. Daarnaast kunt u ook kiezen of het een terugkerende activiteit is, bijvoorbeeld 1x in de maand. Als optie kunt u ook de betrokkenen (Stakeholders) aanvinken, kies dan voor de facility managers. Uzelf en eventueel de andere betrokkenen met een eigen inlog ontvangen dan de herinneringsmail op de aangegeven tijd. Als u klaar bent, dan kunt u op ‘Opslaan’ klikken. 134 +1. Klik op de button ‘**Nieuw planningsitem**’. 135 +1. Vul __alle__ velden in. Ook kunt u zelf bepalen of de activiteit de gehele dag duurt i.p.v. een specifiek tijdstip. Daarnaast kunt u ook kiezen of het een terugkerende activiteit is, bijvoorbeeld 1x in de maand. Als optie kunt u ook de betrokkenen (Stakeholders) aanvinken, kies dan voor de facility managers. Uzelf en eventueel de andere betrokkenen met een eigen inlog ontvangen dan de herinneringsmail op de aangegeven tijd. Als u klaar bent, dan kunt u op ‘**Opslaan**’ klikken. 133 133 U heeft nu een planningsitem aangemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Planning’. 134 134 135 135 === Button rapport maken === ... ... @@ -136,7 +136,7 @@ 136 136 137 137 Onder het tabblad ‘Rapporten’ komt uw aangemaakte rapporten te staan. Wilt u een rapport aanmaken? Dan zijn de volgende stappen van toepassing: 138 138 139 -1. Klik op de button ‘Rapport maken’ en kies vervolgens het desbetreffende rapport. Kies vervolgens rechtsbovenin voor ‘Downloaden’ en sla het bestand lokaal op met een door u gekozen naam. 142 +1. Klik op de button ‘**Rapport maken**’ en kies vervolgens het desbetreffende rapport. Kies vervolgens rechtsbovenin voor ‘**Downloaden**’ en sla het bestand lokaal op met een door u gekozen naam. 140 140 (% style="font-size:11px" %)(Bijvoorbeeld “maandelijkse controle juli-2019.)(%%) 141 141 [[image:1694424418858-973.png]] 142 142 1. Open het gedownloade bestand vervolgens met adobe acrobat reader [[(gratis te downloaden op deze link)>>https://get.adobe.com/nl/reader/]]. ... ... @@ -145,7 +145,8 @@ 145 145 1. Vervolgens opent uw mailprogramma met het ingevulde formulier als bijlage, deze kunt u zonder verdere aanpassing aan het mailbericht versturen. 146 146 (% style="font-size:11px" %)(Nb. Het onderwerp van de mail heeft geen invloed op de benaming in het rapport, de naam van het bestand wordt gebruikt.) 147 147 148 -Tip: Wanneer in de toekomst hetzelfde rapport verstuurd dient te worden heeft u de mogelijkheid (na het aanpassen van de naam van het bestand) hetzelfde bestand te gebruiken. Hiervoor hoeft niet apart een nieuw formulier gedownload te worden. Let er bij deze methode op dat elke installatie een eigen bestand heeft. 151 +Tip: Wanneer in de toekomst hetzelfde rapport verstuurd dient te worden heeft u de mogelijkheid (na het aanpassen van de naam van het bestand) hetzelfde bestand te gebruiken. 152 +//Hiervoor hoeft niet apart een nieuw formulier gedownload te worden.// Let er bij deze methode op dat elke installatie een eigen bestand heeft. 149 149 \\Tip: Vergeet niet om af en toe te controleren of er een nieuwe versie van het formulier is uitgebracht. 150 150 151 151 === Button afdrukken === ... ... @@ -168,9 +168,9 @@ 168 168 * Storingen die door overmacht zijn veroorzaakt (zoals bliksemschade en waterschade). 169 169 * Wegvallen van de openbare energievoorziening langer dan de noodstroomtijd. 170 170 171 -Door eenmalig in de instellingen aan te geven hoeveel melders er per type aanwezig zijn en tijdens een melding in het logboek de systeembeschikbaarheid in te vullen, kan de systeembeschikbaarheid berekend worden. De instellingen kunnen overigens alleen worden toegevoegd/gewijzigd door de servicemanager (Wardenburg Beveiliging). 175 +Door eenmalig in de instellingen aan te geven hoeveel melders er per type aanwezig zijn en tijdens een melding in het **logboek **de systeembeschikbaarheid in te vullen, kan de systeembeschikbaarheid berekend worden. De instellingen kunnen overigens alleen worden toegevoegd/gewijzigd door de servicemanager (Wardenburg Beveiliging). 172 172 173 -U kunt de systeembeschikbaarheid uitvoeren door op het button ’Systeembeschikbaarheid’ te klikken. Er kan dan gekozen worden over welke periode deze beschikbaarheid berekend moet worden. Als u vervolgens op ‘rapport maken’ klikt, dan wordt er automatisch een overzicht gemaakt. Dit rapport is daarna terug te vinden onder het tabblad ‘Rapporten’. 177 +U kunt de systeembeschikbaarheid uitvoeren door op het button ’**Systeembeschikbaarheid**’ te klikken. Er kan dan gekozen worden over welke __periode__ deze beschikbaarheid berekend moet worden. Als u vervolgens op ‘**rapport maken**’ klikt, dan wordt er automatisch een overzicht gemaakt. Dit rapport is daarna terug te vinden onder het tabblad ‘__Rapporten__’. 174 174 175 175 === Button accuberekening === 176 176 ... ... @@ -178,7 +178,7 @@ 178 178 179 179 === Tabblad contactpersonen === 180 180 181 -Hier kunt u de verschillende contactpersonen en/of verantwoordelijken toevoegen. Wijzigen en/of toevoegen kunt u doen door op het blaadje met potloodje te klikken en vervolgen alle velden in te vullen. 185 +Hier kunt u de verschillende contactpersonen en/of verantwoordelijken toevoegen. Wijzigen en/of toevoegen kunt u doen door op het **blaadje met potloodje** te klikken en vervolgen alle velden in te vullen. 182 182 183 183 === Tabblad PVE-BDB === 184 184 ... ... @@ -200,8 +200,8 @@ 200 200 201 201 Onder het tabblad ‘Overige’ staan een aantal buttons waar u op kunt klikken, zoals: 202 202 203 -* Handleidingen: hier staan de handleidingen van uw installatie. 204 -* Foto’s: hier staan eventuele foto’s. 205 -* Software: hier staat de software voor de onderhouds- en storingsmonteur. 206 -* Algemeen: hier kan algemene informatie worden toegevoegd. 207 -* Contracten: hier staan de onderhoudscontracten. 207 +* **Handleidingen**: hier staan de handleidingen van uw installatie. 208 +* **Foto’s**: hier staan eventuele foto’s. 209 +* **Software**: hier staat de software voor de onderhouds- en storingsmonteur. 210 +* **Algemeen**: hier kan algemene informatie worden toegevoegd. 211 +* **Contracten**: hier staan de onderhoudscontracten.