Last modified by Jesse Veentjer on 23-10-2023 03:04

From version 7.3
edited by Sandy de Bruijn - Nieboer
on 11-9-2023 11:31
Change comment: There is no comment for this version
To version 9.1
edited by Sandy de Bruijn - Nieboer
on 11-9-2023 11:39
Change comment: There is no comment for this version

Summary

Details

Page properties
Content
... ... @@ -101,7 +101,7 @@
101 101  
102 102  === Wachtwoord vergeten? ===
103 103  
104 -Klik in het inlogscherm op "wachtwoord vergeten?". Hier kunt u nogmaals het mailadres intypen. U ontvangt in uw mailbox een nieuw wachtwoord.
104 +Klik in het inlogscherm op "**wachtwoord vergeten**?". Hier kunt u nogmaals het mailadres intypen. U ontvangt in uw mailbox een nieuw wachtwoord.
105 105  Let op! Het kan zijn dat uw account geblokkeerd is. Dit gebeurd vaak wanneer het wachtwoord te vaak verkeerd is ingevoerd. U ontdekt dit tijdens het aanvragen van een nieuw wachtwoord. Op de pagina wordt direct gemeld wat u kunt doen om het account te deblokkeren.
106 106  
107 107  == Button gebouwen ==
... ... @@ -120,16 +120,17 @@
120 120  
121 121  Onder het tabblad ‘Logboek’ komen alle meldingen te staan. U kunt een melding in het logboek maken door de volgende stappen te volgen.
122 122  
123 -1. Klik op de button ‘Schrijf in logboek’.
124 -1. Vul alle gegevens in. Bij ‘Gebeurtenis’ kunt u tussen een aantal opties kiezen. Deze opties zijn opgesteld volgens de NEN2535. Let er op of de gebeurtenis gevolgen heeft voor het systeembeschikbaarheid. Meer informatie over het systeembeschikbaarheid vindt u in het hoofdstuk ‘Button beschikbaarheid’. Alle velden met een * zijn verplicht.
125 -1. Als u alle gegevens hebt ingevuld, dan kiest u onderaan voor ‘Opslaan’. U heeft nu een melding gemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Logboek’.
123 +1. Klik op de button ‘**Schrijf in logboek**’.
124 +1. Vul __alle__ gegevens in. Bij ‘**Gebeurtenis**’ kunt u tussen een aantal opties kiezen. Deze opties zijn opgesteld volgens de __NEN2535__. Let er op of de gebeurtenis gevolgen heeft voor het systeembeschikbaarheid.
125 +Meer informatie over het systeembeschikbaarheid vindt u in het [[hoofdstuk ‘Button beschikbaarheid’>>doc:||anchor="HButtonsysteembeschikbaarheid"]]. Alle velden met een * zijn verplicht.
126 +1. Als u __alle__ gegevens hebt ingevuld, dan kiest u onderaan voor ‘**Opslaan**’. U heeft nu een melding gemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Logboek’.
126 126  
127 127  === Button nieuw planningsitem ===
128 128  
129 129  Onder het tabblad ‘Logboek’ komen de planningsitems te staan. U kunt planningsitems toevoegen voor de OP-taken (Maandelijkse controles / Opgeleid Persoon) door de volgende stappen te volgen.
130 130  
131 -1. Klik op de button ‘Nieuw planningsitem’.
132 -1. Vul alle velden in. Ook kunt u zelf bepalen of de activiteit de gehele dag duurt i.p.v. een specifiek tijdstip. Daarnaast kunt u ook kiezen of het een terugkerende activiteit is, bijvoorbeeld 1x in de maand. Als optie kunt u ook de betrokkenen (Stakeholders) aanvinken, kies dan voor de facility managers. Uzelf en eventueel de andere betrokkenen met een eigen inlog ontvangen dan de herinneringsmail op de aangegeven tijd. Als u klaar bent, dan kunt u op ‘Opslaan’ klikken.
132 +1. Klik op de button ‘**Nieuw planningsitem**’.
133 +1. Vul __alle__ velden in. Ook kunt u zelf bepalen of de activiteit de gehele dag duurt i.p.v. een specifiek tijdstip. Daarnaast kunt u ook kiezen of het een terugkerende activiteit is, bijvoorbeeld 1x in de maand. Als optie kunt u ook de betrokkenen (Stakeholders) aanvinken, kies dan voor de facility managers. Uzelf en eventueel de andere betrokkenen met een eigen inlog ontvangen dan de herinneringsmail op de aangegeven tijd. Als u klaar bent, dan kunt u op ‘**Opslaan**’ klikken.
133 133  U heeft nu een planningsitem aangemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Planning’.
134 134  
135 135  === Button rapport maken ===
... ... @@ -136,7 +136,7 @@
136 136  
137 137  Onder het tabblad ‘Rapporten’ komt uw aangemaakte rapporten te staan. Wilt u een rapport aanmaken? Dan zijn de volgende stappen van toepassing:
138 138  
139 -1. Klik op de button ‘Rapport maken’ en kies vervolgens het desbetreffende rapport. Kies vervolgens rechtsbovenin voor ‘Downloaden’ en sla het bestand lokaal op met een door u gekozen naam.
140 +1. Klik op de button ‘**Rapport maken**’ en kies vervolgens het desbetreffende rapport. Kies vervolgens rechtsbovenin voor ‘**Downloaden**’ en sla het bestand lokaal op met een door u gekozen naam.
140 140  (% style="font-size:11px" %)(Bijvoorbeeld “maandelijkse controle juli-2019.)(%%)
141 141  [[image:1694424418858-973.png]]
142 142  1. Open het gedownloade bestand vervolgens met adobe acrobat reader [[(gratis te downloaden op deze link)>>https://get.adobe.com/nl/reader/]].
... ... @@ -145,23 +145,64 @@
145 145  1. Vervolgens opent uw mailprogramma met het ingevulde formulier als bijlage, deze kunt u zonder verdere aanpassing aan het mailbericht versturen.
146 146  (% style="font-size:11px" %)(Nb. Het onderwerp van de mail heeft geen invloed op de benaming in het rapport, de naam van het bestand wordt gebruikt.)
147 147  
148 -Tip: Wanneer in de toekomst hetzelfde rapport verstuurd dient te worden heeft u de mogelijkheid (na het aanpassen van de naam van het bestand) hetzelfde bestand te gebruiken. Hiervoor hoeft niet apart een nieuw formulier gedownload te worden. Let er bij deze methode op dat elke installatie een eigen bestand heeft.
149 +Tip: Wanneer in de toekomst hetzelfde rapport verstuurd dient te worden heeft u de mogelijkheid (na het aanpassen van de naam van het bestand) hetzelfde bestand te gebruiken.
150 +//Hiervoor hoeft niet apart een nieuw formulier gedownload te worden.// Let er bij deze methode op dat elke installatie een eigen bestand heeft.
149 149  \\Tip: Vergeet niet om af en toe te controleren of er een nieuwe versie van het formulier is uitgebracht.
150 150  
151 151  === Button afdrukken ===
152 152  
155 +Via deze button kunnen de meldingen welke in het logboek staan geschreven worden afgedrukt.
156 +
153 153  === Button systeembeschikbaarheid ===
154 154  
159 +Onder systeembeschikbaarheid wordt verstaan de tijd uitgedrukt in een percentage (99,7%) systeembeschikbaarheid gedurende welke de brandmeldinstallatie in staat is om de vereiste brandgrootte te detecteren.
160 +\\Factoren die de beschikbaarheid kunnen beïnvloeden zijn:
161 +
162 +* Uitschakelen van groepen of melders.
163 +* Preventief onderhoud.
164 +* Correctief onderhoud, opheffen storingen.
165 +* Spanningsuitval.
166 +
167 +Uitgesloten zijn:
168 +
169 +* Uitschakelen van groepen die in het PVE zijn vastgelegd.
170 +* Storingen die door overmacht zijn veroorzaakt (zoals bliksemschade en waterschade).
171 +* Wegvallen van de openbare energievoorziening langer dan de noodstroomtijd.
172 +
173 +Door eenmalig in de instellingen aan te geven hoeveel melders er per type aanwezig zijn en tijdens een melding in het **logboek **de systeembeschikbaarheid in te vullen, kan de systeembeschikbaarheid berekend worden. De instellingen kunnen overigens alleen worden toegevoegd/gewijzigd door de servicemanager (Wardenburg Beveiliging).
174 +
175 +U kunt de systeembeschikbaarheid uitvoeren door op het button ’**Systeembeschikbaarheid**’ te klikken. Er kan dan gekozen worden over welke __periode__ deze beschikbaarheid berekend moet worden. Als u vervolgens op ‘**rapport maken**’ klikt, dan wordt er automatisch een overzicht gemaakt. Dit rapport is daarna terug te vinden onder het tabblad ‘__Rapporten__’.
176 +
155 155  === Button accuberekening ===
156 156  
179 +Hier kan de onderhoudsmonteur de accuberekening downloaden, invullen en weer uploaden.
180 +
157 157  === Tabblad contactpersonen ===
158 158  
183 +Hier kunt u de verschillende contactpersonen en/of verantwoordelijken toevoegen. Wijzigen en/of toevoegen kunt u doen door op het **blaadje met potloodje** te klikken en vervolgen alle velden in te vullen.
184 +
159 159  === Tabblad PVE-BDB ===
160 160  
187 +Hier komen de PVE (Programma van Eisen) en BDB (Basisdocument Brand) documenten in te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend.
188 +
161 161  === Tabblad certificaten ===
162 162  
191 +Hier komen uw certificaten in te staan zoals onderhoudscertificaten, inspectiecertificaten, oplevercertificaten, productcertificaten, beheerders diploma, etc. te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend.
192 +
193 +=== Tabblad rapporten ===
194 +
195 +Hier komen de onderhoudsrapporten, inspectierapporten, het Rapport van Oplevering, etc. te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend.
196 +
163 163  === Tabblad tekeningen ===
164 164  
199 +Hier komen uw (bouw)tekeningen in te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend.
200 +
165 165  === Tabblad overige ===
166 166  
167 -
203 +Onder het tabblad ‘Overige’ staan een aantal buttons waar u op kunt klikken, zoals:
204 +
205 +* **Handleidingen**: hier staan de handleidingen van uw installatie.
206 +* **Foto’s**: hier staan eventuele foto’s.
207 +* **Software**: hier staat de software voor de onderhouds- en storingsmonteur.
208 +* **Algemeen**: hier kan algemene informatie worden toegevoegd.
209 +* **Contracten**: hier staan de onderhoudscontracten.