Changes for page Handleiding digitaal beveiligingslogboek
Last modified by Jesse Veentjer on 23-10-2023 03:04
From version 7.3
edited by Sandy de Bruijn - Nieboer
on 11-9-2023 11:31
on 11-9-2023 11:31
Change comment:
There is no comment for this version
To version 7.5
edited by Sandy de Bruijn - Nieboer
on 11-9-2023 11:36
on 11-9-2023 11:36
Change comment:
There is no comment for this version
Summary
-
Page properties (1 modified, 0 added, 0 removed)
Details
- Page properties
-
- Content
-
... ... @@ -101,7 +101,7 @@ 101 101 102 102 === Wachtwoord vergeten? === 103 103 104 -Klik in het inlogscherm op "wachtwoord vergeten?". Hier kunt u nogmaals het mailadres intypen. U ontvangt in uw mailbox een nieuw wachtwoord. 104 +Klik in het inlogscherm op "**wachtwoord vergeten**?". Hier kunt u nogmaals het mailadres intypen. U ontvangt in uw mailbox een nieuw wachtwoord. 105 105 Let op! Het kan zijn dat uw account geblokkeerd is. Dit gebeurd vaak wanneer het wachtwoord te vaak verkeerd is ingevoerd. U ontdekt dit tijdens het aanvragen van een nieuw wachtwoord. Op de pagina wordt direct gemeld wat u kunt doen om het account te deblokkeren. 106 106 107 107 == Button gebouwen == ... ... @@ -120,8 +120,9 @@ 120 120 121 121 Onder het tabblad ‘Logboek’ komen alle meldingen te staan. U kunt een melding in het logboek maken door de volgende stappen te volgen. 122 122 123 -1. Klik op de button ‘Schrijf in logboek’. 124 -1. Vul alle gegevens in. Bij ‘Gebeurtenis’ kunt u tussen een aantal opties kiezen. Deze opties zijn opgesteld volgens de NEN2535. Let er op of de gebeurtenis gevolgen heeft voor het systeembeschikbaarheid. Meer informatie over het systeembeschikbaarheid vindt u in het hoofdstuk ‘Button beschikbaarheid’. Alle velden met een * zijn verplicht. 123 +1. Klik op de button ‘**Schrijf in logboek**’. 124 +1. Vul __alle__ gegevens in. Bij ‘**Gebeurtenis**’ kunt u tussen een aantal opties kiezen. Deze opties zijn opgesteld volgens de __NEN2535__. Let er op of de gebeurtenis gevolgen heeft voor het systeembeschikbaarheid. 125 +Meer informatie over het systeembeschikbaarheid vindt u in het hoofdstuk ‘Button beschikbaarheid’. Alle velden met een * zijn verplicht. 125 125 1. Als u alle gegevens hebt ingevuld, dan kiest u onderaan voor ‘Opslaan’. U heeft nu een melding gemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Logboek’. 126 126 127 127 === Button nieuw planningsitem === ... ... @@ -150,18 +150,58 @@ 150 150 151 151 === Button afdrukken === 152 152 154 +Via deze button kunnen de meldingen welke in het logboek staan geschreven worden afgedrukt. 155 + 153 153 === Button systeembeschikbaarheid === 154 154 158 +Onder systeembeschikbaarheid wordt verstaan de tijd uitgedrukt in een percentage (99,7%) systeembeschikbaarheid gedurende welke de brandmeldinstallatie in staat is om de vereiste brandgrootte te detecteren. 159 +\\Factoren die de beschikbaarheid kunnen beïnvloeden zijn: 160 + 161 +* Uitschakelen van groepen of melders. 162 +* Preventief onderhoud. 163 +* Correctief onderhoud, opheffen storingen. 164 +* Spanningsuitval. 165 + 166 +Uitgesloten zijn: 167 + 168 +* Uitschakelen van groepen die in het PVE zijn vastgelegd. 169 +* Storingen die door overmacht zijn veroorzaakt (zoals bliksemschade en waterschade). 170 +* Wegvallen van de openbare energievoorziening langer dan de noodstroomtijd. 171 + 172 +Door eenmalig in de instellingen aan te geven hoeveel melders er per type aanwezig zijn en tijdens een melding in het logboek de systeembeschikbaarheid in te vullen, kan de systeembeschikbaarheid berekend worden. De instellingen kunnen overigens alleen worden toegevoegd/gewijzigd door de servicemanager (Wardenburg Beveiliging). 173 + 174 +U kunt de systeembeschikbaarheid uitvoeren door op het button ’Systeembeschikbaarheid’ te klikken. Er kan dan gekozen worden over welke periode deze beschikbaarheid berekend moet worden. Als u vervolgens op ‘rapport maken’ klikt, dan wordt er automatisch een overzicht gemaakt. Dit rapport is daarna terug te vinden onder het tabblad ‘Rapporten’. 175 + 155 155 === Button accuberekening === 156 156 178 +Hier kan de onderhoudsmonteur de accuberekening downloaden, invullen en weer uploaden. 179 + 157 157 === Tabblad contactpersonen === 158 158 182 +Hier kunt u de verschillende contactpersonen en/of verantwoordelijken toevoegen. Wijzigen en/of toevoegen kunt u doen door op het blaadje met potloodje te klikken en vervolgen alle velden in te vullen. 183 + 159 159 === Tabblad PVE-BDB === 160 160 186 +Hier komen de PVE (Programma van Eisen) en BDB (Basisdocument Brand) documenten in te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend. 187 + 161 161 === Tabblad certificaten === 162 162 190 +Hier komen uw certificaten in te staan zoals onderhoudscertificaten, inspectiecertificaten, oplevercertificaten, productcertificaten, beheerders diploma, etc. te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend. 191 + 192 +=== Tabblad rapporten === 193 + 194 +Hier komen de onderhoudsrapporten, inspectierapporten, het Rapport van Oplevering, etc. te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend. 195 + 163 163 === Tabblad tekeningen === 164 164 198 +Hier komen uw (bouw)tekeningen in te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend. 199 + 165 165 === Tabblad overige === 166 166 167 - 202 +Onder het tabblad ‘Overige’ staan een aantal buttons waar u op kunt klikken, zoals: 203 + 204 +* Handleidingen: hier staan de handleidingen van uw installatie. 205 +* Foto’s: hier staan eventuele foto’s. 206 +* Software: hier staat de software voor de onderhouds- en storingsmonteur. 207 +* Algemeen: hier kan algemene informatie worden toegevoegd. 208 +* Contracten: hier staan de onderhoudscontracten.