Laatst gewijzigd door Jesse Veentjer op 23-10-2023 03:04

Van versie 6.1
gewijzigd door Sandy de Bruijn - Nieboer
op 11-9-2023 11:18
Opmerking bij wijziging: Er is geen opmerking bij deze versie
Naar versie 8.1
gewijzigd door Sandy de Bruijn - Nieboer
op 11-9-2023 11:36
Opmerking bij wijziging: Er is geen opmerking bij deze versie

Samenvatting

Details

Paginaeigenschappen
Inhoud
... ... @@ -99,32 +99,110 @@
99 99  1. Voer uw **huidige wachtwoord**, **nieuw wachtwoord** en een **bevestiging van het nieuwe wachtwoord** in. Klik vervolgens op de button '**wachtwoord wijzigen**'.
100 100  1*. U kunt voortaan inloggen met uw nieuwe wachtwoord.
101 101  
102 +=== Wachtwoord vergeten? ===
103 +
104 +Klik in het inlogscherm op "**wachtwoord vergeten**?". Hier kunt u nogmaals het mailadres intypen. U ontvangt in uw mailbox een nieuw wachtwoord.
105 +Let op! Het kan zijn dat uw account geblokkeerd is. Dit gebeurd vaak wanneer het wachtwoord te vaak verkeerd is ingevoerd. U ontdekt dit tijdens het aanvragen van een nieuw wachtwoord. Op de pagina wordt direct gemeld wat u kunt doen om het account te deblokkeren.
106 +
102 102  == Button gebouwen ==
103 103  
109 +Op deze pagina is een overzicht te zien van de gebouwen waar u toegang tot heeft. Door middel van de filters boven de gebouwen kunt u gemakkelijk zoeken. Wanneer u op de naam van het gebouw klikt (naam in het blauw) komt u in het logboek van de betreffende locatie terecht. Indien u meerdere logboeken heeft (bijvoorbeeld voor de brandmeldinstallatie en noodverlichting) krijgt u rechts bij modules nog eerst een keuze uit brandmeldinstallatie of noodverlichting. Indien u op de betreffende naam van het logboek klikt komt u in het juiste logboek terecht.
110 +
104 104  == Button modules ==
105 105  
113 +Op deze pagina is een overzicht te zien van de verschillende modules waar de gebouwen onder hangen, bijvoorbeeld module brand (rood icoon met en vlam) of noodverlichting (groen icoon met een pijl). Klik links op de betreffende module (icoon). Er verschijnt nu een overzicht van de gebouwen welke onder deze module hangt. Wanneer u op de naam van het gebouw klikt (naam in het blauw) komt u in het logboek van de betreffende locatie terecht.
114 +
106 106  == In een logboek van een gebouw ==
107 107  
117 +In het logboek komt u terecht op een algemene pagina. Hier ziet u de algemene gegevens en een foto van het gebouw. Links zit u diverse tabbladen staan zoals contactpersonen, logboek, planning, PVE-BDB, certificaten, rapporten, tekeningen en overige. Naast de tabbladen ziet u zeven ronde buttons staan o.a. schrijf in logboek, nieuw planningsitem en rapport maken. Rechts van de buttons ziet u een gele memo. Hierin kunnen belangrijke notities worden geschreven welke ook voor de andere gebruikers zichtbaar zijn.
118 +
108 108  === Button schrijf in het logboek ===
109 109  
121 +Onder het tabblad ‘Logboek’ komen alle meldingen te staan. U kunt een melding in het logboek maken door de volgende stappen te volgen.
122 +
123 +1. Klik op de button ‘**Schrijf in logboek**’.
124 +1. Vul __alle__ gegevens in. Bij ‘**Gebeurtenis**’ kunt u tussen een aantal opties kiezen. Deze opties zijn opgesteld volgens de __NEN2535__. Let er op of de gebeurtenis gevolgen heeft voor het systeembeschikbaarheid.
125 +Meer informatie over het systeembeschikbaarheid vindt u in het hoofdstuk ‘Button beschikbaarheid’. Alle velden met een * zijn verplicht.
126 +1. Als u alle gegevens hebt ingevuld, dan kiest u onderaan voor ‘Opslaan’. U heeft nu een melding gemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Logboek’.
127 +
110 110  === Button nieuw planningsitem ===
111 111  
130 +Onder het tabblad ‘Logboek’ komen de planningsitems te staan. U kunt planningsitems toevoegen voor de OP-taken (Maandelijkse controles / Opgeleid Persoon) door de volgende stappen te volgen.
131 +
132 +1. Klik op de button ‘Nieuw planningsitem’.
133 +1. Vul alle velden in. Ook kunt u zelf bepalen of de activiteit de gehele dag duurt i.p.v. een specifiek tijdstip. Daarnaast kunt u ook kiezen of het een terugkerende activiteit is, bijvoorbeeld 1x in de maand. Als optie kunt u ook de betrokkenen (Stakeholders) aanvinken, kies dan voor de facility managers. Uzelf en eventueel de andere betrokkenen met een eigen inlog ontvangen dan de herinneringsmail op de aangegeven tijd. Als u klaar bent, dan kunt u op ‘Opslaan’ klikken.
134 +U heeft nu een planningsitem aangemaakt en deze kunt u terugvinden onder het tabblad ‘Planning’.
135 +
112 112  === Button rapport maken ===
113 113  
138 +Onder het tabblad ‘Rapporten’ komt uw aangemaakte rapporten te staan. Wilt u een rapport aanmaken? Dan zijn de volgende stappen van toepassing:
139 +
140 +1. Klik op de button ‘Rapport maken’ en kies vervolgens het desbetreffende rapport. Kies vervolgens rechtsbovenin voor ‘Downloaden’ en sla het bestand lokaal op met een door u gekozen naam.
141 +(% style="font-size:11px" %)(Bijvoorbeeld “maandelijkse controle juli-2019.)(%%)
142 +[[image:1694424418858-973.png]]
143 +1. Open het gedownloade bestand vervolgens met adobe acrobat reader [[(gratis te downloaden op deze link)>>https://get.adobe.com/nl/reader/]].
144 +Vul vervolgens het formulier in en druk vervolgens op de ‘opslaan in het digitale logboek’ knop rechts onderin.
145 +[[image:1694424640194-221.png]]
146 +1. Vervolgens opent uw mailprogramma met het ingevulde formulier als bijlage, deze kunt u zonder verdere aanpassing aan het mailbericht versturen.
147 +(% style="font-size:11px" %)(Nb. Het onderwerp van de mail heeft geen invloed op de benaming in het rapport, de naam van het bestand wordt gebruikt.)
148 +
149 +Tip: Wanneer in de toekomst hetzelfde rapport verstuurd dient te worden heeft u de mogelijkheid (na het aanpassen van de naam van het bestand) hetzelfde bestand te gebruiken. Hiervoor hoeft niet apart een nieuw formulier gedownload te worden. Let er bij deze methode op dat elke installatie een eigen bestand heeft.
150 +\\Tip: Vergeet niet om af en toe te controleren of er een nieuwe versie van het formulier is uitgebracht.
151 +
114 114  === Button afdrukken ===
115 115  
154 +Via deze button kunnen de meldingen welke in het logboek staan geschreven worden afgedrukt.
155 +
116 116  === Button systeembeschikbaarheid ===
117 117  
158 +Onder systeembeschikbaarheid wordt verstaan de tijd uitgedrukt in een percentage (99,7%) systeembeschikbaarheid gedurende welke de brandmeldinstallatie in staat is om de vereiste brandgrootte te detecteren.
159 +\\Factoren die de beschikbaarheid kunnen beïnvloeden zijn:
160 +
161 +* Uitschakelen van groepen of melders.
162 +* Preventief onderhoud.
163 +* Correctief onderhoud, opheffen storingen.
164 +* Spanningsuitval.
165 +
166 +Uitgesloten zijn:
167 +
168 +* Uitschakelen van groepen die in het PVE zijn vastgelegd.
169 +* Storingen die door overmacht zijn veroorzaakt (zoals bliksemschade en waterschade).
170 +* Wegvallen van de openbare energievoorziening langer dan de noodstroomtijd.
171 +
172 +Door eenmalig in de instellingen aan te geven hoeveel melders er per type aanwezig zijn en tijdens een melding in het logboek de systeembeschikbaarheid in te vullen, kan de systeembeschikbaarheid berekend worden. De instellingen kunnen overigens alleen worden toegevoegd/gewijzigd door de servicemanager (Wardenburg Beveiliging).
173 +
174 +U kunt de systeembeschikbaarheid uitvoeren door op het button ’Systeembeschikbaarheid’ te klikken. Er kan dan gekozen worden over welke periode deze beschikbaarheid berekend moet worden. Als u vervolgens op ‘rapport maken’ klikt, dan wordt er automatisch een overzicht gemaakt. Dit rapport is daarna terug te vinden onder het tabblad ‘Rapporten’.
175 +
118 118  === Button accuberekening ===
119 119  
178 +Hier kan de onderhoudsmonteur de accuberekening downloaden, invullen en weer uploaden.
179 +
120 120  === Tabblad contactpersonen ===
121 121  
182 +Hier kunt u de verschillende contactpersonen en/of verantwoordelijken toevoegen. Wijzigen en/of toevoegen kunt u doen door op het blaadje met potloodje te klikken en vervolgen alle velden in te vullen.
183 +
122 122  === Tabblad PVE-BDB ===
123 123  
186 +Hier komen de PVE (Programma van Eisen) en BDB (Basisdocument Brand) documenten in te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend.
187 +
124 124  === Tabblad certificaten ===
125 125  
190 +Hier komen uw certificaten in te staan zoals onderhoudscertificaten, inspectiecertificaten, oplevercertificaten, productcertificaten, beheerders diploma, etc. te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend.
191 +
192 +=== Tabblad rapporten ===
193 +
194 +Hier komen de onderhoudsrapporten, inspectierapporten, het Rapport van Oplevering, etc. te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend.
195 +
126 126  === Tabblad tekeningen ===
127 127  
198 +Hier komen uw (bouw)tekeningen in te staan. Door op de naam van het document (in het blauw) te klikken wordt het document geopend.
199 +
128 128  === Tabblad overige ===
129 129  
130 -
202 +Onder het tabblad ‘Overige’ staan een aantal buttons waar u op kunt klikken, zoals:
203 +
204 +* Handleidingen: hier staan de handleidingen van uw installatie.
205 +* Foto’s: hier staan eventuele foto’s.
206 +* Software: hier staat de software voor de onderhouds- en storingsmonteur.
207 +* Algemeen: hier kan algemene informatie worden toegevoegd.
208 +* Contracten: hier staan de onderhoudscontracten.
1694424418858-973.png
Auteur
... ... @@ -1,0 +1,1 @@
1 +XWiki.sandydebruijn
Grootte
... ... @@ -1,0 +1,1 @@
1 +23.8 KB
Inhoud
1694424640194-221.png
Auteur
... ... @@ -1,0 +1,1 @@
1 +XWiki.sandydebruijn
Grootte
... ... @@ -1,0 +1,1 @@
1 +2.9 KB
Inhoud